اخبار / دانشگاهی / آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی از اول اردیبهشت به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی از اول اردیبهشت

<>به گزارش خبرنگار مهر، آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های داروسازی با هدف تأمین نیروی انسانی متعهد و متخصص با برگزاری آزمون کتبی در ۴ مرداد ۱۴۰۳ برگزار می شود.

<>مهلت نام نویسی و ارسال مدارک از تاریخ اول تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی است.

<>داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون هستند که دارای شرایط عمومی زیر در تمام ادوار تحصیلی و مراحل شغلی باشند:

<>۱- برخورداری از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر

<>۲- واجد کلیه شرایط عمومی متداول در آزمونهای مختلف کشور

<>۳- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی

<>۴- پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران

<>۵- عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه های محارب و ملحد و هواداری از آنها

<>۶- نداشتن سوء پیشینه کیفری

<>۷- عدم اشتهار به فساد اخلاقی

<>شرایط اختصاصی برای ثبت نام رشته های داروسازی به شرح زیر است:

<>۱- دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی) مرتبط با رشته مورد نظر.

<>تذکر مهم: درصورتیکه دانشجوی نیمسال آخر، به هر دلیلی، تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ فارغ التحصیل نشود پس از اعلام نتایج، قبولی وی کان لم یکن خواهد شد.

<>۲- دارندگان مدارک معادل کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد آموزش محور مجاز به شرکت در آزمون دکتری تخصصی نیستند.

<>۳- دانشجویان نیمسال آخر تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری حرفهای با ارائهی گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ مجاز به شرکت در آزمون هستند.

<>۴- پذیرفته شدگان آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال ۱۴۰۲و نیز دانشجویان دوره روزانه و غیر روزانه در حال تحصیل مقطع دکتری سالهای قبل، می توانند در آزمون سال ۱۴۰۳ثبت نام و شرکت کنند و در صورت پذیرش، باید انصراف قطعی خود از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

<>۵- متقاضیان شرکت در این آزمون، در زمان پذیرش نهایی نباید از نظر طرح تعهدات نیروی انسانی مشکلی داشته باشند.

<>۶- عدم اشتغال به تحصیل در دوره های دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) یا دستیاری تخصصی در تمامی مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور

<>۷- بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، شرط داشتن نمره زبان به عنوان پیش نیاز برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) حذف شده است و درس زبان انگلیسی عمومی و تخصصی با ۳۰ سوال با ضریب ۳ برای همه رشته ها به عنوان یکی از دروس امتحانی به آزمون اضافه شده است.

<>توجه: شرط ارائه نمره زبان معتبر به دانشگاه، برای پذیرفته شدگان نهایی (تا زمان آزمون جامع) به قوت خود پا برجاست.

<>۸- مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد (بر اساس مندرجات راهنمای ثبت نام).

<>۹- مشخص بودن ضوابط و مقررات مربوط به اتباع خارجی (بر اساس مندرجات راهنمای ثبت نام) .

<>۱۰ - مشخص بودن شرایط ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان با توجه به آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در سایت مدیریت امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان به آدرس http://gta.behdasht.gov.ir قرار دارد.

<>آزمون ورودی دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های تخصصی داروسازی برای پذیرش دانشجو در رشته های اقتصاد و مدیریت دارو، کنترل دارو، فارماسیوتیکس، شیمی دارویی، فارماکوگنوزی، زیست فناوری دارویی، سم شناسی، داروسازی بالینی، داروسازی سنتی، داروسازی هستهای، نانوفناوری دارویی، زیست مواد دارویی و نوتراسیوتیکس برگزار می شود.

<>تطبیق مدرک تحصیلی مقطع قبل و رشته انتخابی (مطابق جدول اعلامی در راهنمای ثبت نام) پس از قبولی در مرحله کتبی و انتخاب رشته/محل، بر عهده شخص داوطلب است و در صورت مشخص شدن عدم مطابقت رشته مقطع قبل با رشته پذیرش، در هر مرحله از آزمون، طبق مقررات با شخص متخلف برخورد خواهد شد و در صورت قبولی، پذیرش وی کان لم یکن اعلام خواهد شد.

<>توجه: طبق اعلام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای سال ۱۴۰۳ در رشته های داروسازی، پذیرش دوره پژوهشی (Ph.D by Research) وجود ندارد.

<>سهمیه های پذیرش در این آزمون با توجه به ابلاغ قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی شامل سهمیه آزاد، سهمیه رزمندگان، رزمندگان بسیجی، مشمولان قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب مجلس شورای اسلامی است.

<>هزینه ثبت نام آزمون کتبی مبلغ ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال (۳۸۰ هزار تومان) و استفاده از خدمات پیامکی ۱۰۰ هزار ریال (۱۰ هزارتومان) است. داوطلب باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به خرید اعتبار و دریافت کد پرداخت جهت ثبت نام اقدام کند. با توجه به واریز مستقیم این مبالغ به حساب خزانه دولت، وجه پرداختی به هیچ عنوان قابل استرداد نیست.

<>مدارک مورد نظر ثبت نام در دفترچه راهنمای ثبت نام در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی درج شده است و داوطلبان باید مدارک لازم را اسکن کرده و بارگذاری کنند.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳